İş

Japonya hizmet sektörü büyümesi Mart ayında 7 ayın zirvesine ulaştı

Japonya’da hizmet sektörü, son dönemde yapılan bir iş anketine göre, özellikle gelen turizmden kaynaklanan talep artışının etkisiyle bu Mart ayında son yedi ayın en hızlı büyümesini kaydetti. Hizmet sektöründeki genişleme, Japonya’nın ekonomik büyümesine önemli bir katkı sağlayarak, azalan küresel talepten etkilenen yavaş imalat sektörünü dengelemeye yardımcı oldu.

Jibun Bank Hizmet Satın Alma Yöneticileri Endeksi (PMI) Şubat ayındaki 52.9 seviyesinden Mart ayında 54.1’e yükselerek üst üste 19. ay büyüme kaydetti. S&P Global Market Intelligence tarafından yayınlanan PMI rakamı, 54.9’luk ön tahminin biraz altında kalmasına rağmen büyümeyi düşüşten ayıran 50.0 eşiğinin üzerinde kalmaya devam ediyor.

S&P Global Market Intelligence ekonomistlerinden Usamah Bhatti’ye göre, imalatçılar üretimde daha yumuşak ama yine de kayda değer bir düşüş yaşarken hizmet sektörünün büyümesi önemliydi. Özellikle yeni işlerde olmak üzere hizmet sektörü güvenindeki artış, güçlü talep ve müşteri sayısındaki artışla desteklenerek bir önceki yılın Ağustos ayından bu yana en yüksek seviyesine ulaştı. İş faaliyetlerindeki bu artış özellikle Mart ayında görülmüştür.

Ankette ayrıca, Japonya’yı ziyaret eden yabancı turist sayısındaki artış sayesinde yeni ihracat işlerinin üç aydır art arda yükselişte olduğu vurgulandı. Bekleyen işlerin seviyesi Mart ayında bir önceki aya göre hafif bir düşüş gösterse de rekor seviyelere yakın seyretmeye devam etti. Önümüzdeki 12 aya yönelik iş dünyası güveni güçlü kalmaya devam etti.

Bu bulguları tamamlayan Japonya Merkez Bankası’nın Pazartesi günü açıklanan Tankan anketi, Japonya’nın hizmet sektöründeki iyimserliğin, turizmdeki patlama ve fiyat artışlarından kaynaklanan kar artışlarıyla ilk çeyrekte 33 yılın en yüksek seviyesine ulaştığını ortaya koydu.

Bu arada, Mart ayında girdi fiyat enflasyonu, işgücü, yakıt ve kamu hizmetlerinde artan maliyetlere bağlı olarak son beş ayın en keskin artışını kaydetti. Bu maliyet baskılarına rağmen, firmalar maliyet artışlarını müşterilere yansıtmaya devam etmeyi başardı.

İmalat ve hizmet faaliyetlerini bir araya getiren bileşik PMI da iyileşme göstererek Şubat ayındaki 50,6 seviyesinden Mart ayında 51,7’ye yükseldi ve ekonomik faaliyetlerde genel bir genişlemeye işaret etti.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu